Som det oftest er med forholdsvist nye erhverv, så er der mange der enten misforstår, eller blot ikke ved hvad erhvervet dækker over. Derfor har jeg udarbejdet en artikel, der har til formål, at fortælle dig hvad digital marketing erhvervet dækker over – og hvorfor det er blevet ekstremt relevant for danske virksomheder.

Hvad dækker det over?

Digital marketing dækker over en arbejdet med at synliggøre en virksomhed eller et personligt brand overfor potentielle kunder, der på daglig basis benytter sig af en online platform. Det lyder simpelt. Men det er det ikke. Konkurrencen er stor, da det er en ekstrem god kanal ud til sine kunder, da det antages at ens præcise målgruppe findes på platformene.

Bureau kontra virksomhed

I dagens Danmark, ses det at større virksomheder, selv har ansat én eller flere marketingansvarlige til at påtage sig digital marketingstjansen. Det skal hedde sig, at budgettet der bliver smidt i digital markedsføring, kan være oppe over en million kroner om måneden i de største virksomheder – derfor er der meget der skal ajourføres og håndteres.

Dernæst findes bureauerne, som til daglig arbejder med virksomhedernes digital markedsføring. Dette sker via tæt kommunikation og samarbejde. Bureauerne er som regel indehaver af alle redskaberne, der er påkrævet for at arbejde effektivt med målet om at øge synliggørelsen af virksomhederne. Bureauer arbejder med alle typer virksomheder – alt fra den lokale Automester til den globale el gigant.

Bred vifte af platforme

Medarbejdere der arbejder med digital marketing, arbejder som regel på flere platforme. Året er 2020 og en utrolig høj procentdel af os alle bruger til dagligt E-mail, Google, Bing og sociale medier. Derfor er der en masse eksponering af diverse produkter og services at hente på disse medier. Mange af os har set reklamer i vores mail, på sociale medier og selvfølgelig annonceret tekstannoncer i toppen af Googles søgeresultater.

Og der kommer hele tiden nye platforme

Hver platform med brugere tjener mange af deres penge, hvis ikke dem alle, på annonceringen af reklamer. Dette ses på nyere platforme som Snapchat og TikTok.